Käyttöehdot
1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttaja halutessaan kuitenkin voi
- Rekisteröityä kuluttajana Maheka Oy:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pyydetyt tiedot.
- Rekisteröityessään kuluttajan tulee antaa suostumuksensa, että Maheka Oy rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Maheka Oy:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Maheka Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille.
1.2. Kuluttajan tulee noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai puhelimitse. Ammattitaitoinen palveleva henkilökuntamme auttaa mielellään myös puhelimitse kaikissa tiedusteluihin ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo 10.00–17.30, puh. 045 128 9323. Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Maheka Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu tilaus tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa pakettipisteestä.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Maheka Oy:llä ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
3. Hinnat
3.1. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 25,5 %). Voimassa oleva hinta on näkyvissä verkkokaupassa. Voimassa oleva hinta on euroissa (EUR).
4. Toimitus
4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2–5) arkipäivää. Jos tuote on loppunut tilapäisesti tai kokonaan niin ilmoitamme asiasta viipymättä ja myös, jos toimitusaika on pidempi.
4.2 Ilmoitamme tuotteen esittelysivulla, mikäli toimitusaika on olennaisesti muuta kuin kohdassa 4.1 on kerrottu.
4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista.
4.4. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Maheka Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
4.5. Maheka Oy toimittaa tuotteita vain Suomessa (erikseen sopimalla myös ulkomaille). Kaikki toimitukset tapahtuvat Postin tai Matkahuollon välityksellä. Jos kuluttaja haluaa käyttää eri kuljetuspalvelua, hinnoista ja ehdoista sovitaan erikseen Maheka Oy:n kanssa.
5. Maksuehdot
5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen: (HUOM! ERI MAKSUNVÄLITYSPALVELUILLA ON LISÄKSI OMAT VALMIIT EHDOT, JOTKA LIITETÄÄN TÄHÄN KOHTAAN!)
6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen marja@maheka.fi tai puhelimitse (045 128 9323) ennen tuotteen palauttamista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta. Palautus lähetetään osoitteeseen: Asiakaspalautus, Maheka Oy, Kangasalantie 1067, 36200 Kangasala.
7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto pakettipisteen virkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee pakettipisteessä heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota sen jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.
8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Maheka Oy:lle joko sähköpostitse osoitteeseen marja@maheka.fi tai postitse osoitteeseen: Maheka Oy, Kangasalantie 1067, 36200 Kangasala tai puhelimitse 045 128 9323. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Maheka Oy:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran Maheka Oy palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Maheka Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Maheka Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Maheka Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.